Monday, March 31, 2008

YLE-Tampereen uutisia http://kaupunginvaltuutettu.blogspot.com/ Tampereen on taattava suomalaisille asuntoja ei neekereille ja islamisteille

YLE-Tampereen uutisia http://kaupunginvaltuutettu.blogspot.com/

Tampereen on taattava suomalaisille asuntoja, ei neekereille ja islamisteille. Afrikassa ja Aasiassa on tilaa näille "huippuosaajille". Älkäämme antako kusettaa itseämme kuten Tampereella on tapana mm. oikeuslaitoksessa suosia rikollisia neekereit' ja afgaanirikollisia http://esitutkintapoytakirja.blogspot.com/

10.8.2005 rikollinen Tampereen vihreiden ex-hallituksen jäsen seurasi uhkaillen ja lopulta päälle käyden "I kill you!"-huudoin Seppo Lehdon päälle.

Rikollinen neekeri Sylvain Kipre selvisi syytteittä syyttäjä Jouko Nurmisen suojellessa rikollista väkivaltaneekeriä rikostensa seuraamuksilta samoin tapahtui 3.12.2007 Tampereen käräjäoikeudessa kun tuomarina oli Arto Lintunen "Lehdolla ei ollut syytä pelätä".

Mitenkähän olisi tuomari Arto Lintunen paskonut housuihinsa kun Norsunluurannikon huippuosaaja väkivallassa, huijauksissa, mulattientehtailussa, päällekarkauksissa olisi käynyt tuomari Arto Lintusen päälle?


Suomessa pitää asiat tarvittaessa esittää vaikka Seppo Lehdon tapaan "hilarious" englannilla jotta sanoma etenee ;) ja tulemme tietoisiksi missä mennään.



Finnish Muhammed caricature artist Seppo Lehto 2.3.2008
Uploaded by Muhammedkarikatyrist_finn


Tällä hetkellä stalinistitoimittajilla on tärkeimpänä uutisena Ike KGB-Kanervan tekstiviestit, ei islamisti- ja neekerivaarasta tiedottaminen.

---------------
http://www.halla-aho.com/scripta/seposta_ja_kiihotuksesta.html

12.3.2008

Seposta ja kiihotuksesta

Joitakin päiviä sitten Uusisuomi.fi julkaisi uutisen otsikolla "Suomalaisen kiihotusvideo poliisitutkintaan". "Poliisille entuudestaan tuttu" mieshenkilö "eräästä eteläsuomalaisesta kaupungista" on asettanut YouTube-palveluun videon, jota tutkitaan kiihotuksena kansanryhmää vastaan. Uusisuomi.fi "ei halua eritellä videon sisältöä tai siinä esiintyvää henkilöä tarkemmin".

Kaikki genretietoiset tietysti tietävät, että jos määrittelemättömässä eteläsuomalaisessa kaupungissa poliisille entuudestaan tuttua mieshenkilöä epäillään kiihotuksesta kansanryhmää vastaan, kyseessä on itse suuri don Kiihote eli elämäntapataiteilija Seppo Lehto Tampereelta.

Puheena olevalla videolla Seppo piirtää pilakuvan Mohammed-porsaasta, joka kakkaa koraanin päälle, ja juttelee mukavia kielellä, joka liberaalilla tulkinnalla voidaan nimetä englanniksi. Lipsahtaapa sekaan myös toista kotimaista. Jos kirjoittaisin englannin kielellä, sanoisin, että video, kuten Seppo kokonaisuudessaankin, on hilarious. Täysin sopivaa suomenkielistä adjektiivia en keksi. Linkitän kaikkien iloksi videon tähän alle, silläkin uhalla, että joudun tutkintaan epäiltynä kiihotuksesta kansanryhmää vastaan:

Useimmat netin käyttäjät pitävät Seppoa hygieenisenä ongelmana, koska hän on kaikkialla yhtä aikaa ja spämmää tukkoon ne foorumit, joilla hänelle myönnetään puheenvuoro, minkä lisäksi hän jakaa mielellään kuolemansuudelmia niille, jotka yrittävät pitää maahanmuuttokriittisen keskustelun salonkikelpoisena. Videossa Seppo on kuitenkin sikäli oikealla asialla, että herkästi loukkaantuvat ja rähjäävät muslimit tarvitsevat kipeästi siedätyshoitoa. Kuten Reino blogissaan kirjoitti, ...

"...niin kauan kuin muslimit jatkavat kusipäistä toimintaansa, vittuilun on jatkuttava."

En kuitenkaan halua käsitellä Seppoa vaan kiihotusrikosten problematiikkaa. Aamulehti kertoi meille jouluna, että "muukalaisviha on rikos siinä kuin tappaminen tai varastaminen". Kuten asiaa koskevassa kirjoituksessani sanoin, muukalaisviha ei tietenkään ole Suomen lain mukaan minkäänlainen rikos, mutta mahdollisesti toimittaja tarkoitti rasistisia rikoksia, kuten kiihotusta kansanryhmää vastaan. Se on lain mukaan rikos, joskin voidaan keskustella siitä, onko se eettisesti tappamisen veroinen rikos.

"Kiihottaminen kansanryhmää vastaan" eroaa lakiteknisesti tappamisesta ja useimmista muistakin rikoksista eräällä tärkeällä tavalla. Ihmisen henkeen kohdistuvat rikokset voidaan jakaa kolmeen eri vakavuusasteeseen, jotka määritellään teon onnistumisen ja tekijän intention perusteella:

a) Tekijällä on tarkoitus tappaa ja hän onnistuu saamaan tapettavan hengiltä. Tällöin kyseessä on tappo. (Käytän "tappoa" kattoterminä, joka sisältää myös "surman" ja "murhan".)

b) Tekijällä on tarkoitus tappaa, mutta hän ei saa tapettavaa hengiltä. Tällöin kyseessä on tapon yritys.

c) Tekijä tappaa jonkun, vaikkei hänellä ole tarkoitusta tappaa. Kyseessä on kuolemantuottamus.

On järkeenkäypää, että näistä kolmesta, ihmisen henkeen kohdistuvasta rikoksesta rangaistaan kustakin eri tavalla.

Entä kiihotus kansanryhmää vastaan? Laki ei tunne lainkaan "yritystä kiihottaa kansanryhmää vastaan", kuten ei myöskään "tuottamuksellista kiihotusta kansanryhmää vastaan". Nämä rikosmuodot olisivat mielestäni varsin hyvin perusteltavissa, koska useimmissa kiihottamistapauksissa kukaan ei kiihotu. Ajatus siitä, että Sepon video saisi jonkun kiihottumaan muslimeja vastaan, on mielestäni vähintään yhtä hilariöösi kuin video itse.

Sanalla sanoen: Voiko olla kiihotusta ilman kiihotusta? Voiko olla tappoa ilman ruumista?

Joitakin aikoja sitten poliisitutkinnassa oli tapaus, jossa pariskunta käytti kerrostaloasunnossaan ikkunaverhona hakaristilippua. Tutkinta ei muistaakseni johtanut syytteeseen, tai ainakin mahdollinen syyte kaatui oikeudessa, koska jäi näyttämättä toteen, että pariskunnalla olisi ollut tarkoitus kiihottaa ketään. Joku syrjintävastaava tms. ilmoitti kuitenkin tiedotusvälineissä kannakseen, että joissakin tapauksissa kiihotuksen voidaan katsoa tapahtuneen, vaikka tekijällä ei olisi tarkoitusta kiihottaa. Voidaanhan (ehkä) kuvitella, että vastapäisen talon asukas kiihottuisi jotakuta vastaan hakaristilipun nähdessään riippumatta siitä, miksi lippu on ikkunaan laitettu. Tällöin voitaisiin puhua tuottamuksellisesta kiihotuksesta.

Tätä asiaa on syytä pohtia Sepon videon yhteydessä. Video on ilmiselvästi suunnattu a) muslimeille, b) camp-huumorin ystäville. Sen on tarkoitus ärsyttää ensinmainittuja ja naurattaa viimemainittuja. Seppo puhuttelee videossa muslimeja, ei niitä, jotka mahdollisesti vihaavat muslimeja. Toisaalta on yhtä ilmiselvää, että kukaan ei edes vahingossa tämän videoteoksen myötä kiihotu muslimeja vastaan. Seppoa itseään vastaan ehkä joku kiihottuukin, minkä Tampereen poliisi uutisen mukaan myös myöntää:

"Tutkinnanjohtaja sanoo, että videolla esiintyvä henkilö voi olla vaarassa joutua kostoiskun kohteeksi kommenttiensa takia."

Palataksemme henkirikosparalleeliin voimme siis todeta, että mitä tulee "kiihotukseen kansanryhmää vastaan", Sepon videosta puuttuu sekä intentio että onnistuminen. Se ei ole kiihotusta, eikä kiihotuksen yritystä, eikä tuottamuksellista kiihotusta. Sitä, että Seppoa tämän videon nojalla epäillään kiihotuksesta kansanryhmää vastaan, voitaisiin ehkä verrata siihen, että henkilöä, joka vahingossa, siis ilman tarkoitusta, tönäisee toisen ihmisen ajoradalle ilman että tämä vahingoittuu, epäiltäisiin taposta. Ei siis edes tapon yrityksestä tai kuolemantuottamuksesta vaan taposta.

Vertaus voi tuntua liioittelulta, mutta muistakaamme Aamulehden viisas opetus: Muukalaisviha on rikos siinä kuin tappaminen. Mikäli näin on, rikoksen tunnusmerkistön täyttymistä tulisi arvioida vähintään samalla hartaudella kuin henkirikoksissa.

Eräissä kielioppiteorioissa verbit ryhmitellään sen perusteella, montako paikkaa tai argumenttia ne voivat saada. Verbin argumentteja ovat subjekti ("kuka"), objekti ("ketä") ja epäsuora objekti ("kenelle"). Esimerkiksi verbi seistä on yksipaikkainen verbi, koska se voi saada vain subjektin. Ei voida sanoa, että "seison sinua" tai "seison sinulle". Verbi lyödä on kaksipaikkainen, koska se voi saada subjektin ja objektin ("lyön sinua"), samoin kuin vittuilla, joka voi saada subjektin ja epäsuoran objektin ("vittuilen sinulle"). Verbi antaa on kolmepaikkainen, koska se voi saada kaikki argumentit: "Annan rahat sinulle".

Argumenttimallia voidaan soveltaa myös rikoksiin. Useimmat lain määrittelemät rikokset ovat kaksipaikkaisia, ts. niillä on a) tekijä ja b) uhri, jotka ovat eri henkilöitä. Yksipaikkaisia rikoksia, ts. sellaisia, jotka kohdistuisivat vain tekijään itseensä, ei nykyään juuri ole, mutta varhaisempina aikoina itsemurha oli sellainen. Kolmipaikkainen rikos on vaikkapa murhaan yllytys. Siinä on a) yllyttäjä, b) yllytettävä, c) uhri.

Kuinka monta paikkaa l. argumenttia on rikoksessa "kiihotus kansanryhmää vastaan"? Se ei voi olla yksipaikkainen, koska silloin kiihottaja kiihottaisi itseään. Se ei ole kaksipaikkainen, koska kiihottajan tarkoitus ei ole kiihottaa kansanryhmää. Sen on pakko olla kolmipaikkainen. Siinä on a) kiihottaja, b) kiihotettava, c) se, jota vastaan kiihotetaan.

Kun tarkastellaan niitä tapauksia, joissa jotakuta on syytetty, tai peräti tuomittu, kiihotuksesta kansanryhmää vastaan, voidaan kuitenkin havaita, että tosiasiallisesti kyseinen rikos on kaksipaikkainen. Kansanryhmää vastaan kiihottunut argumentti, siis b), puuttuu kokonaan. Ainoat tahot, jotka kiihottuvat esimerkiksi Seppo Lehdon videosta, ovat yhtäältä muslimit ja toisaalta valtionsyyttäjä Mika Illman ja vähemmistövaltuutettu Johanna Suurpää.

Tämänkin Tampereen poliisi myöntää epäsuorasti:

"Tutkinnanjohtaja sanoo, että videolla esiintyvä henkilö voi olla vaarassa joutua kostoiskun kohteeksi kommenttiensa takia."

Mielestäni olisi paikallaan muokata rikostermistö paremmin todellisuutta vastaavaksi. Ainakin sitä pitäisi täydentää. On olemassa myös oikeaa kiihotusta kansanryhmää vastaan, vaikkapa se, että Ruandan valtiollinen radioasema kutsuu lähetyksissään tutseja rotiksi ja kehottaa yleisöä käymään näiden kimppuun kirvein ja viidakkoveitsin. Tällaista kiihotusta varten on hyvä olla lakeja, ja mielestäni koko kiihotuspykälän idea ja mielekkyys on siinä, että se suojelee ihmisiä viranomaisten tai mediavaltaa käyttävien tahojen harjoittamalta kiihotukselta.

On kuitenkin väärin, että viranomaiset ryhtyvät käyttämään hyvin aikomuksin luotua lakia ilmaisunvapauden tuhoamiseen ja väärää mieltä olevien vainoamiseen. Se on samalla tavalla väärin kuin se, että Neuvostoliitossa sinänsä oikeaan tarpeeseen luotua mielisairaalaverkostoa alettiin käyttää väärää mieltä olevien säilytysratkaisuna.

Ehdotukseni onkin, että jos nykyistä tutkinta- ja tuomiolinjaa halutaan välttämättä jatkaa, sen tueksi ainakin luotaisiin asianmukainen lainsäädäntö. Käytettäisiin rikoksista niiden oikeita nimiä: "Vähemmistövaltuutetun kiihottaminen" ja "Kansanryhmän kiihottaminen". Tällä tavoin myös epäröivän kansalaisen olisi helpompaa tietää etukäteen, onko hänen aiottu toimintansa rikollista vai ei. Hänen tarvitsisi vain arvioida, tuleeko se, mitä hän aikoo sanoa, kiihottamaan vähemmistövaltuutettua tai muslimeja häntä itseään vastaan. Intuitiivisesti sanoisin, että tämän ennustaminen on huomattavan helppoa.

Koska "kiihottamisessa kansanryhmää vastaan" on siis todellisuudessa kyse "kansanryhmien" ja niiden etuja vaalivien viranomaisten omasta kiihottuneisuudesta, vähemmistövaltuutetun kotisivulle voitaisiin laatia jonkinlainen tee-se-itse-testi, jossa olisi kuva valtuutetun päästä. Kansalainen voisi syöttää palveluun mielipiteen, jonka ilmaisemista hän harkitsee, minkä jälkeen ohjelma indikoisi syötetyn mielipiteen kiihottavuuden automaattisesti esimerkiksi valtuutetun korvista nousevana savuna. Muslimien Maailmanneuvosto voisi harkita vastaavanlaista sovellusta, esim. näin:

äbäläwäbälä! = pieni kiihotus
äbäläwäbälä! + kuva palavasta konsulaatista = keskikiihotus
äbäläwäbälä! + kuva palavasta konsulaatista + kuva päättömästä pilapiirtäjästä = suuri kiihotus.



Takaisin




--------------------------

Suosittelemme suomalaisia tutustumaan Jussi Halla-ahon jykevään sananmahtiin perusteellisemminkin;)
-----------------

187. Muutamia huomioita, 29.3.2008. [Korjauksia 30.3.]

186. Kuulumisia [off-topic], 27.3.2008.

185. Saatana meni korvasta sisään, 19.3.2008.

184. Acrobat Distiller, 17.3.2008.

183. Seposta ja kiihotuksesta, 12.3.2008.

182. Kenen oikeudet?, 10.3.2008.

181. Käv' rasismin aalto yl' Tampereen, 29.2.2008.

180. Vähän tabuista ja sananvapaudesta, 25.2.2008.

179. Sharia on islamin vastainen, 9.2.2008.

178. Tisuista ja misuista [off-topic], 8.2.2008.

177. Suomalaiset ja Julkisen Sanan Neuvosto, 8.2.2008.

176. Brittiläisiä madonlukuja, 6.2.2008.

175. Suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen, 4.2.2008.

174. Somaleista globaalisti, 1.2.2008.

173. Maahanmuuttajien määrästä, 31.1.2008.

172. Khattailua, 30.1.2008.

171. Käännetyn todistustaakan ongelmia, 30.1.2008.

170. Ruotsalaisia madonlukuja, osa 2, 29.1.2008.

169. Ruotsalaisia madonlukuja, 28.1.2008.

168. Valtiomies Vanhanen, terroristi Schauman ja laulaja Abreu, 27.1.2008.

167. Huippuosaamista, osa 5, 24.1.2008.

166. Samaa verta kaikki, 24.1.2008.

165. Muutama sana uimahallivuoroista, 23.1.2008.

164. Miksi Suomi tarvitsee lisää maahanmuuttajia?, 17.1.2008.

163. Uutisista ja ei-uutisista, 15.1.2008.

162. Turkkilainen tupakoi, 7.1.2008.

161. Synkistä näkymistä, 3.1.2008.

160. Hyvää joulua!, 23.12.2007.

159. Tyhmyydestä, 23.12.2007.

158. Työvoiman rekrytoinnista, 22.12.2007.

157. Suomalaista kielifasismia, 21.12.2007.

156. Kuulapääkovennus, osa 2, 21.12.2007.

155. Älä suvaitse suvaitsematonta, 20.12.2007.

154. Kuulapääkovennus, 20.12.2007.

153. Miten miellyttää asutettavaa maahanmuuttajaa?, 19.12.2007.

152. Venäläisvihasta, 18.12.2007.

151. Ghanan leijona ja Ruotsin leijona, 17.12.2007. [Lisäyksiä]

150. Opetuksia silkohapsille, 14.12.2007.

149. Huippuosaamista, osa 4,5, 13.12.2007.

148. Huippuosaamista, osa 4, 11.12.2007.

147. Itsenäisyydestä, 5.12.2007.

146. Suomi ja Venäjä, 3.12.2007.

145. Miksi Jeppe ei juo?, 30.11.2007.

144. Miten miellyttää Nuorisoa™?, 30.11.2007.

143. Matti ja pyssyt, 30.11.2007.

142. Amerikkalaiset ja Julkisen Sanan Neuvosto, 29.11.2007.

141. Patsaista, 29.11.2007.

140. Inter arma, 9.11.2007.
Exceptionally available in English

139. Maahanmuuttajien houkuttelemisesta, 7.11.2007.

138. Työvoimapulasta, huoltosuhteesta ja integraatiosta, 15.10.2007.

137. Kultamunien kuoriutumista odotellessa, 5.10.2007.

136. Muutama sana valittamisesta, 28.9.2007.

135. Työperäinen maahanmuutto, 23.9.2007.

134. Vielä raiskauksista, 13.9.2007.

133. Oma ääni kuuluville, 11.9.2007.

132. "I have a dream..." (kevennys), 5.9.2007.

131. Ettei yksittäisyys unohtuisi, 4.9.2007.

130. Mikosta ja muusta, 31.8.2007.

129. Virheellistä toiseutta, 30.8.2007.

128. Kymrien konnantyöt, 24.8.2007.

127. Huippuosaamista, osa 3, 22.8.2007.

126. Puhelimeen puhumisesta [off-topic], 22.8.2007.

125. Mitä rikastuksen jälkeen?, 18.8.2007.

124. Musta mies ja ambulanssi, 11.8.2007.

123. Fundamentalismista ja muusta, 10.8.2007.

122. Hyvää kesää!, 21.6.2007.

121. Lisäyksiä edelliseen, 9.5.2007.

120. Minne menet, Mikko?, 7.5.2007.

119. Allah rantautuu, Simola antautuu, 19.4.2007.

118. Pusikossa suhisee, 16.4.2007.

117. Mikko panee maailman uusiksi, 15.4.2007.

116. Elävää komediaa Saksasta ja Suomesta, 1.4.2007.

115. Kepeitä kevätjuttuja, 31.3.2007.

114. Vastuullista uutisointia meiltä ja Ranskasta, 29.3.2007.

113. Vaalituloksen tutkiskelua, 22.3.2007.

112. Tuomiopäivä, 16.3.2007.

111. Muutama sana Nyt-liitteen jutusta, 2.3.2007.

110. Suvaitsevaisia nyrjähdyksiä, 28.2.2007.

109. Ympärileikkauksista, 15.2.2007.

108. Englantilaista huumoria kolmessa näytöksessä, 12.2.2007.

107. Halki avaruuden purjehditaan, 9.2.2007.

106. Äänestä suvaitsevaisesti, 4.2.2007.

105. Vaaliasiaa, 27.1.2007.

104. Suomalainen erilliskehitys, 18.1.2007.

103. Huijatuksi tulemisesta, 10.1.2007.

102. Huippuosaamista, osa 2, 31.12.2006.

101. Joulujuttuja, 23.12.2006.

100. Monikulttuurisuus ja nainen, 20.12.2006.
PDF (117kb)

99. Keitossa on kärpänen, 19.12.2006.

98. Valonpilkahduksia ja Mordorin yötä, 14.12.2006.
PDF (132kb)

97. Sitran raportista, 7.12.2006.
PDF (96kb)

96. Naama kiinni, Hor Namhong!, 7.12.2006.
PDF (69kb)

95. Monikulttuurinen elämä (kevennys itsenäisyyspäiväksi), 6.12.2006.

94. Reetta Räty ja pohjakosketus, 5.12.2006.
PDF (77kb)

93. Gluttons for guilt, 3.12.2006.
PDF (98kb)

92. Sivuston statistiikkaa siitä kiinnostuneille, 2.12.2006.

91. Numerologiaa yksinkertaisille, 1.12.2006.
PDF (78kb)

90. Onnistuneen integroinnin avaimet suomalaisittain, 24.11.2006.
PDF (95kb)

89. Palataksemme hetkeksi älykkyyskysymykseen, 23.11.2006.
PDF (71kb)

88. Maahanmuutto ja hyvinvointivaltio, 20.11.2006.
PDF (85kb)

87. Pienen mittakaavan neuvostojournalismia, 17.11.2006.
PDF (88kb)

86. Otsikoinnin jalosta taidosta, 16.11.2006.
PDF (78kb)

85. Syitä hulluuden voittokulkuun, 13.11.2006.
PDF (88kb)

84. Moninaisuusmyönteinen yliopisto, 10.11.2006.
PDF (106kb)

83. Väärissä paikoissa asuvista ihmisistä, 8.11.2006.
PDF (97kb)

82. Terveisiä Lahdesta, 1.-2.11.2006. [Meta-mutinaa.]

81. Nuivasta nuorisosta, 28.10.2006.
PDF (95kb)

80. Exä niinq häpee!?, 23.10.2006.
PDF (90kb)

79. Keskustelua meillä ja naapurissa, osa 4., 3.10.2006.
PDF (156kb)

78. Islamin yleisestä ja erityisestä suvaitsevaisuudesta, 21.9.2006.
PDF (111kb)

77. Lauantaisia haja-ajatuksia, 9.9.2006. [Pitkälti off-topic.]

76. Monikulttuurisuuden ongelmia, 7.9.2006.
PDF (90kb)

75. Keskustelua meillä ja naapurissa, osa 3., 2.9.2006.
PDF (141kb)

74. Sarvikuono olohuoneessamme, 25.8.2006.
PDF (86kb)

73. Keskustelua meillä ja naapurissa, osa 2., 18.8.2006.
PDF (129kb)

72. Rauhanmarssi Helsingissä, 11.8.2006.
PDF (79kb)

71. Lähi-Idästä, Kongosta ja eurooppalaisista väärinkäsityksistä, 2.8.2006.
PDF (108kb)

70. Keskustelua meillä ja naapurissa, 7.7.2006.
PDF (116kb)

69. Ongelmanratkaisua Britanniassa, 19.6.2006.
PDF (99kb)

68. Yhteiskunta X, 8.6.2006.
PDF (106kb)

67. Tuntemattoman pelkoa Töölössä, 1.6.2006.

66. Belgian uusimmasta, 13.5.2006.
PDF (76kb)

65. Suvaitsematon syrjäytyneistö ja muuta ajankohtaista, 6.5.2006.
PDF (94kb)

64. Diagnostiikka ja hoito suvaitsevaisittain, 30.4.2006.
PDF (76kb)

63. Hetero- ja muista oletuksista, 21.4.2006.
PDF (77kb)

62. Taidepläjäys arkistojen hämärästä, 19.4.2006. [Off-topic.]

61. Älykkyyden mittaamisen suhteellinen mahdottomuus, 30.3.2006.

60. Sosiaalidemokraatin selkäranka, 23.3.2006.
PDF (76kb)

59. Positiivista ajattelua, 20.3.2006.

58. Monikultturistista diskurssia Ranskassa, 4.3.2006.
PDF (86kb)

57. Suvaitsevaisuuden umpikuja, 21.2.2006.
PDF (97kb)

56. Vielä Oikeasta Islamista ja vastuukysymyksistä, 8.2.2006.
PDF (84kb)

55. Tulevaisuudenkuva, 6.2.2006.
PDF (224kb)

54. Pelko pois!, 5.2.2006.
PDF (92kb)

53. Profeettaa loukkaamatta, sananvapaudesta tinkimättä, 2.2.2006.
PDF (91kb)

52. Tarja Halosesta, 29.1.2006.

51. "Rotuviritteisyydestä" ja muusta uussanaisuudesta, 20.1.2006.
PDF (84kb)

50. Viikon tapahtumia, 12.1.2006.
PDF (87kb)

49. Kuinka osaamispotentiaalia hyödynnetään, 7.1.2006.
PDF (70kb)

48. Hyvää uutta vuotta!, 30.12.2005.

47. Kansainvälisestä adoptiosta ja värisokeudesta, 28.12.2005.
PDF (81kb)

46. Miten soveltaa opittua?, 14.12.2005.
PDF (75kb)

45. Mielipiteenvapauden teoria ja käytäntö, 14.12.2005.
PDF (78kb)

44. Mediakatsaus Tampereelta, 12.12.2005.
PDF (72kb)

43. Itsenäisyyspäivä, 7.12.2005.
PDF (94kb)

42. Työvoimapulasta ja sen paikkaamisesta, 30.11.2005.
PDF (85kb)

41. Pariisista taas, 3.11.2005.
PDF (72kb)

40. Vähän lapsista ja niiden menettämisestä, 30.10.2005.

39. Ceuta, Melilla ja suvaitsevainen vastuunpakoilu, 7.10.2005.
PDF (76kb)

38. Huippuosaamista, 3.10.2005.
PDF (63kb)

37. Uudesta yksittäistapauksesta, 2.10.2005.
PDF (83kb)

36. Lisää rikollisuudesta, 30.9.2005.
PDF (74kb)

35. Vähän rikollisuudesta vaihteeksi, 22.9.2005.
PDF (75kb)

34. Demografisista asioista ja muusta, 18.9.2005.
PDF (112kb)

33. Näin naapurissa, 16.9.2005.
PDF (68kb)

32. Cajun kiittää, gringo kiroaa, 16.9.2005.

31. Pariisin palosta, 26.8.2005.
PDF (71kb)

30. Urheilujätti Bahrain, 13.8.2005.

29. Lyhyt lehtikatsaus, 14.6.2005.

28. Pari sanaa kansanäänestyksistä, 3.6.2005.

27. Muhamettilaisen musta aukko, 19.5.2005.
PDF (86kb)

26. Monikultturistinen vallankumous, 12.5.2005.
PDF (83kb)

25. Vähän rikoksista ja rangaistuksista, 2.5.2005.
PDF (80kb)

24. Nöyryydestä todellisuuden edessä, 27.4.2005.

23. Mietteitä kansainvaelluksesta, 20.4.2005.
PDF (83kb)

22. Ihmisarvosta, 13.4.2005.

21. Mustien ja valkoisten tuloeroista, 8.4.2005.
PDF (74kb)

20. Mietteitä mielipiteistä, 15.1.2005.
PDF (82kb)

19. Miksi en äänestä vihreitä, 25.10.2004.

18. Hämmentävistä äänestyslipukkeista, 21.10.2004.

17. Minä ja Venäjä, 19.10.2004.

16. Mietteitä isyyslomalta, 11.10.2004.

15. Tatu Vanhasesta, osa 3: Siilipuolustus, 17.8.2004.

14. Tatu Vanhasesta, osa 2: Vaihtelun olemus, 15.8.2004.

13. Tatu Vanhasesta, 13.8.2004.

12. Euroviisut, 27.5.2004.

11. Tshetsheniasta, 10.5.2004.

10. Minä ja ATK-asiantuntija, 26.3.2004.

9. Madridin pommi, 16.3.2004.

8. Kansanmurhista ja niiden muistamisesta, 28.1.2004.

7. Älymystö ja Yhdysvallat, 13.12.2003.

6. Homot ja kirkko, 27.11.2003.

5. Katuhäirinnästä, 17.10.2003.

4. Mietteitä isyysvapaalta, 28.9.2003.

3. Raportti Kööpenhaminasta, 19.8.2003.

2. Lapsista ja vanhemmista, 30.6.2003.

1. Vähän isyydestä, 6.6.2003.





-----------------------------------------------------------------------

Yleisradio jatkaa tätä säälittävää neekeri-sanalla ratsastamista. Faktat unohdetaan liian usein. Nyt ei ole virallista "natsi"hallintoa, mutta kommarien perikunta pyrkii kusettamaan suomalaisia Suomen neekeröittämiseksi:

http://yle.fi/tv1/ohjelmaopas.php?serial=t0145605043813

---------------------------

TV1 31.3.2008 klo
TV 1 » Ohjelmaopas


Neekeri, neekeri, nokikolariTV1 klo 21.00TV1tiistaina 8.4. ja 15.4. klo 21.00
Neekeri, neekeri, nokikolari


Neekeri, neekeri, nokikolari (Neger, Neger, Schornsteinfeger / Saksa 2006) on kaksiosainen draama, joka perustuu Hans-Jürgen Massaquoin lapsuudenkokemuksista kertovaan romaaniin. Tarina kertoo nuoresta Hans-Jürgenista, joka elää äitinsä kanssa Hampurissa natsivallan aikaan ja joutuu pilkatuksi mustan ihonvärinsä takia.


Arjalaista rotua oleva äiti rakastuu afrikkalaiseen mieheen ja synnyttää hänelle lapsen. Mies lähtee opiskelemaan Lontooseen ja jättää perheensä Hampurissa diplomaattina toimivan isänsä hoiviin. Kun isoisä kutsutaan takaisin Liberiaan, päättää äiti palata sairaanhoitajan ammattiinsa ja muuttaa esikaupunkiin. Hyväntuulinen ja lahjakas poika hyväksytään pikku hiljaa yhteisön jäseneksi ja hänen ihonväriinsä ei kiinnitetä huomiota, kunnes Kolmannen valtakunnan rodunerottelupolitiikka pannaan käytäntöön.


Kaikkien muiden saksalaispoikien tavoin H.-J. haaveilee osallistumisesta Hitler-nuorten toimintaan sekä kouluttautumisesta hyvään ammattiin. Natsihallinto murskaa toiveet, muttei naapuriston suojelutahtoa, jonka avulla hän selvisi kertomaan tarinansa.
Jörg Grünlerin ohjaaman draaman pääosissa ovat Veronica Ferres, Thando Walbaum, Petra Kelling, Götz Schubert ja Michael Ginsburg.


Tuotanto: Aspekt Telefilm-Produktion Berlin GmbH & ZDF.
AI

------------------------------------